SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (782) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği

TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI PROGRAM BİLGİ PAKETİ

D.1. Program Hakkında Genel Bilgi

Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, 1991-1992 eğitim-öğretim yılında sınıf öğretmeni yetiştirmek amacıyla Sınıf Öğretmenliği Bölümü olarak kurulmuştur. Ancak eğitim fakültelerinin 1997-1998 eğitim-öğretim yılında yeniden yapılandırılması ile İlköğretim Bölümü kurulmuştur ve Sınıf Öğretmeliği Ana Bilim Dalı Temel Eğitim Bölümünün bünyesinde eğitim-öğretime devam etmiştir.

D.2. Kazanılan Derece

       

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI - Lisans Derecesi

D.3. Öğrenim Düzeyi

Yüksek Öğrenim Düzeyleri

Kazanılan Derece

QF - EHEA

TYYÇ SEVİYELERİ

1

6

Lisans Derecesi

D.4. Kayıt Kabul Koşulları

 
           

Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.
Hacettepe Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://www.oid.hacettepe.edu.tr adresinden ulaşılabilir.
Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir. Sınav sisteminin birinci aşaması "Yükseköğretime Geçiş Sınavı"  (YGS) olarak adlandırılan ortak ve tek bir sınavdır. "Yükseköğretime Geçiş Sınavı", orta öğretimi başarı ile tamamlayan ve yüksek öğrenim görmek isteyen kişilerin tabi tutulacağı, yüksek öğretime geçiş için yeterliliği ölçen bir sınavdır. YGS'de en az bir puan türünde 180 ve üzeri puan alan adayların ikinci aşamadaki Lisans Yerleştirme Sınavlarına (LYS) girme hakları bulunmaktadır. Bu sınavda TM2 puan türünden yeterli puanı alabilen öğrenciler programda öğrenim görmeye hak kazanmaktadırlar.

D.5. Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

D.6. Önceki Öğrenmelerin Tanınması

Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Daha ayrıntılı bilgiye http://www.yok.gov.tr/content/view/476/ linkinden ulaşılabilir.

D.7. Programın Amacı

Hacettepe Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı’nın genel amacı çağdaş eğitim kuramları ve uygulamaları ışığında, teknoloji ve sanatın etkin kullanıldığı hizmet öncesi eğitim ortamlarında eğitimin kuramsal bilgi temelini edinen, bu bilgi temelini farklı türdeki (köy, şehir, devlet, özel…) ilkokullarda etkili bir şekilde uygulayabilen; bu okulların, okullardaki öğrencilerin ve okulların içinde bulunduğu toplumun gelişimine yön verebilen, ulusal ve uluslararası iş birliği ile mesleki gelişimini sürekli kılabilen; toplum ve çevre duyarlığı yüksek, öğretmenliğin evrensel değerlerine ve yeterliklerine sahip, bu değerlerin ve yeterliklerin korunmasında ve geliştirilmesinde ulusal ve uluslararası dayanışma bilinci taşıyan sınıf öğretmenleri yetiştirmek ve bu süreci etkili ve sürekli kılacak bilimsel bilgi üretmektir.

D.8. Kontenjan

Hacettepe Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programı’nın kontenjanı 63'tür.

EK 1
Tablo 1
ÖĞRETİM PROGRAMI TABLOSU
 Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Öğretmenliği
GÜZ BAHAR
DERSİN KODU VE ADI T P K AKTS ŞUBE
SAYISI*
DERSİN KODU VE ADI T P K AKTS ŞUBE
SAYISI*
1. YARIYIL           2. YARIYIL          
 ZORUNLU DERSLER LİSTESİ           ZORUNLU DERSLER LİSTESİ          
EGT101 Eğitime Giriş 2 0 2 3   EGT103 Eğitim Psikolojisi 2 0 2 3  
EGT104 Eğitim Sosyolojisi 2 0 2 3   EGT102 Eğitim Felsefesi 2 0 2 3  
AİT105 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 2 0 2 3   AİT106 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 2 0 2 3  
ING137 Yabancı Dil 1 2 0 2 3   ING138 Yabancı Dil 2 2 0 2 3  
TKD107 Türk Dili 1 3 0 3 5   TKD100 Türk Dili 2 3 0 3 5  
BTE199 Bilişim Teknolojileri 3 0 3 5   SNF102 Çevre Eğitimi 2 0 2 4 4
SNF101 İlkokulda Temel Matematik 3 0 3 5 4 SNF104 İlkokulda Temel Fen Bilimleri 3 0 3 5 4
SNF103 Türkiye Coğrafyası ve Jeopolitiği 2 0 2 3 4 SNF106 Türk Tarihi ve Kültürü 2 0 2 4 4
YARIYIL TOPLAM  19 0 19 30   YARIYIL TOPLAM  18 0 18 30  
                       
3. YARIYIL           4. YARIYIL          
ZORUNLU DERSLER LİSTESİ           ZORUNLU DERSLER LİSTESİ          
EGT203 Öğretim Teknolojileri 2 0 2 3   EGT202 Öğretim İlke ve Yöntemleri 2 0 2 3  
EGT201 Türk Eğitim Tarihi 2 0 2 3   EGT204 Eğitimde Araştırma Yöntemleri 2 0 2 3  
SNF201 İlokulda Drama 2 0 2 4 4 SNF210 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 2 2 3 20
SNF203 Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları 0 2 1 3 4 SNF202 Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi 3 0 3 5 4
SNF205 İlkokuma ve Yazma Öğretimi 3 0 3 6 4 SNF204 Türkçe Öğretimi  3 0 3 5 4
SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ           SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ          
EGT Seçmeli 1 2 0 2 4   EGT Seçmeli 2 2 0 2 4  
GKS Seçmeli 1 2 0 2 3   GKS Seçmeli 2 2 0 2 3  
SNF Seçmeli 1 2 0 2 4 4 SNF Seçmeli 2 2 0 2 4 4
YARIYIL TOPLAM  15 2 16 30   YARIYIL TOPLAM  17 2 18 30  
                       
5. YARIYIL           6. YARIYIL          
ZORUNLU DERSLER LİSTESİ           ZORUNLU DERSLER LİSTESİ          
EGT304 Sınıf Yönetimi 2 0 2 3   EGT301 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme 2 0 2 3  
EGT303 Eğitimde Ahlak ve Etik 2 0 2 3   EGT302 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi 2 0 2 3  
SNF301 Hayat Bilgisi Öğretimi 3 0 3 5 4 SNF302 Sosyal Bilgiler Öğretimi 3 0 3 5 4
SNF303 Matematik Öğretimi I 3 0 3 4 4 SNF304 Matematik Öğretimi 2 3 0 3 4 4
SNF305 Fen Öğretimi 3 0 3 4 4 SNF306 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi 3 0 3 4 4
SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ           SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ          
EGT Seçmeli 3 2 0 2 4   EGT Seçmeli 4 2 0 2 4  
GKS Seçmeli 3 2 0 2 3   GKS Seçmeli 4 2 0 2 3  
SNF Seçmeli 3 2 0 2 4 4 SNF Seçmeli 4 2 0 2 4 4
YARIYIL TOPLAM  19 0 19 30   YARIYIL TOPLAM  19 0 19 30  
                       
7. YARIYIL           8.YARIYIL          
ZORUNLU DERSLER LİSTESİ           ZORUNLU DERSLER LİSTESİ          
SNF405 Öğretmenlik Uygulaması 1 2 6 5 10 20 SNF406 Öğretmenlik Uygulaması 2 2 6 5 12 20
EGT402 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma 2 0 2 3   EGT401 Okullarda Rehberlik 2 0 2 3  
SNF401 Müzik Öğretimi 3 0 3 4 4 SNF402 Karakter ve Değer Eğitimi 2 0 2 3  
SNF403 İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi 3 0 3 5 4 SNF404 Görsel Sanatlar Öğretimi 3 0 3 4  
SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ           SEÇMELİ DERSLER LİSTESİ          
EGT Seçmeli 5 2 0 2 4   EGT Seçmeli 6 2 0 2 4  
SNF Seçmeli 5 2 0 2 4 4 SNF Seçmeli 6 2 0 2 4 4
YARIYIL TOPLAM  14 6 17 30   YARIYIL TOPLAM  13 6 16 30  
                       
GENEL TOPLAM T P K AKTS Saat Yüzde          
MB Meslek Bilgisi 44 12 50 88 56 35          
GK Genel Kültür 26 2 27 42 28 19          
AE Alan Eğitimi 64 2 65 110 66 46          
Toplam 134 16 142 240 150 100          
* Sadece kendi kodunuzla vermiş olduğunuz derslerin şube sayılarını belirtiniz.                      
SINIF EĞİTİMİ ANABİLİM TARAFINDAN AÇILAN SEÇMELİ DERSLER
GÜZ/BAHAR GÜZ/BAHAR
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
SNF207 Çocuk Edebiyatı 2 0 2 4 4 SNF206 Afetler ve Afet Yönetimi 2 0 2 4 4
SNF209 Geleneksel Çocuk Oyunları 2 0 2 4 4 SNF208 Çocuk Psikolojisi 2 0 2 4 4
SNF 215 Türk Musikisi 2 1 2 4 4 SNF 212 Koro 2 1 2 4 4
SNF307 İlkokul Ders Kitapları İncelemesi 2 0 2 4 4 SNF308 İlkokul Programı 2 0 2 4 4
SNF309 İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları 2 0 2 4 4 SNF310 Kapsayıcı Dil Öğretimi 2 0 2 4 4
SNF 311 Çocuklar İçin Felsefe 2 1 2 4 4 SNF 312 İlkokulda Kodaly Yaklaşımı ile Müzik Eğitimi 2 1 2 4 4
SNF407 Sosyal Beceri Öğretimi 2 0 2 4 4 SNF 408 Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim 2 0 2 4 4
SNF 413 İlkokulda Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi 2 1 2 4 4 SNF416 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi 2 0 2 4 4
SNF415 Risk Altındaki Çocuklar 2 0 2 4 4 SNF 418 Diksiyon 1 2 2 4 4
            SNF 420 İlkokulda Sınıf Yönetimi Modelleri ve Uygulamaları 2 1 2 4 4
                       
SEÇMELİ DERSLER (EGT)
GÜZ/BAHAR GÜZ/BAHAR
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
EGT450 Açık ve Uzaktan Öğrenme 2 0 2 4   EGT352 Kapsayıcı Eğitim 2 0 2 4  
EGT252 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu 2 0 2 4   EGT354 Karşılaştırmalı Eğitim 2 0 2 4  
EGT451 Eğitim Hukuku 2 0 2 4   EGT452 Mikro Öğretim 2 0 2 4  
EGT253 Eğitimde Drama 2 0 2 4   EGT453 Müze Eğitimi 2 0 2 4  
EGT351 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler 2 0 2 4   EGT454 Okul Dışı Öğrenme Ortamları 2 0 2 4  
EGT350 Eğitimde Program Geliştirme 2 0 2 4   EGT355 Öğrenme Güçlüğü 2 0 2 4  
EGT254 Eleştirel ve Analitik Düşünme 2 0 2 4   EGT250 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim 2 0 2 4  
EGT255 Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi 2 0 2 4   EGT455 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme 2 0 2 4  
                       
SEÇMELİ DERSLER (GKS)
GÜZ/BAHAR GÜZ/BAHAR
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
DERSİN KODU VE ADI T P C AKTS ŞUBE
SAYISI*
GKS102 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele 2 0 2 3   GKS105 Kültür ve Dil 2 0 2 3  
GKS108 Beslenme ve Sağlık 2 0 2 3   GKS106 Medya Okuryazarlığı 2 0 2 3  
GKS107 Bilim Tarihi ve Felsefesi 2 0 2 3   GKS110 Türk İşaret Dili 2 0 2 3  
GKS104 Bilim ve Araştırma Etiği 2 0 2 3   GKS109 Türk Kültür Coğrafyası 2 0 2 3  
GKS101 İnsan İlişkileri ve İletişim 2 0 2 3   GKS103 Kariyer Planlama ve Geliştirme 2 0 2 3  

 

                     

D.9. Mezunların Mesleki Profili

 

Sınıf öğretmenliği programı mezunları "Sınıf Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Sınıf Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.

D.13. Bir Üst Öğrenime Geçiş

Yüksek Öğrenim Düzeyleri

Kazanılan Derece

QF - EHEA

TYYÇ SEVİYELERİ

2

7

Yüksek Lisans Derecesi

D.10. Öğretim Programının Yapısı

 
           

Sınıf öğretmenliği lisans programı 4 yıllık bir programdır. Programdaki derslerin %46'sını temel alan dersleri, %35’ini öğretmenlik meslek dersleri ve %19'unu genel kültür dersleri oluşturmaktadır. Ayrıca öğrenciler toplam kredilerinin %18'i oranında seçmeli ders almakla yükümlüdürler. Seçmeli derslerin %19’unu alan seçmeli, %29’u genel kültür seçmeli ve %52'si meslek bilgisi seçmeli dersi  olarak ayrılmıştır. Bunun için öğrenciler, hem Ana Bilim Dalının hem de Eğitim Fakültesi'nde  yer alan seçmeli dersleri ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına göre tercih edebilmektedirler. Öğrencilerimiz bölüm dışından da ilgi ve yeteneklerine göre farklı fakülte ve yüksek okulların ve Hacettepe Konservatuarına bağlı Seçmeli Dersler biriminin derslerini de alabilmektedirler.

D.11. Sınavlar Değerlendirme ve Notlandırma

 

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri  ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan "Değerlendirme Sistemi" tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav  yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://www.oid.hacettepe.edu.tr linkinden ulaşılabilir.

 

 

D.12. Mezuniyet Koşulları

 

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

D.13. Eğitim Türü

 

Tam Zamanlı 1. Öğretim

D.14. Bölüm Başkanı ya da Eşdeğeri

 

Program Başkanı: Prof. Dr. Hakan DEDEOĞLU
Adres: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Beytepe/ANKARA
Tel: 0 312 297 86 26/121
E-posta: dede@hacettepe.edu.tr
Bologna Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi Nihan AKKOCAOĞLU ÇAYIR
Adres: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Beytepe/ANKARA
Tel: 0 312 297 86 26
E-posta: nihan.akkocaoglu
@hacettepe.edu.tr 

 

Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Dr.Öğretim Üyesi Nihan AKKOCAOĞLU ÇAYIR
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. HAKAN DEDEOĞLU
Tarihçe
Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı, 1991-1992 Eğitim-Öğretim Yılında sınıf öğretmeni yetiştirmek amacıyla Sınıf Öğretmenliği Bölümü olarak kurulmuştur. Eğitim fakültelerinin 1997-1998 Eğitim-Öğretim Yılında yeniden yapılandırılması ile İlköğretim Bölümü kurulmuştur ve Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı İlköğretim Bölümünün bünyesinde 2015-2016 Bahar dönemi sonuna kadar eğitim-öğretime devam etmiştir. 2016-2017 Güz dönemi itibari ile ana bilim dalının adı «Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı» olarak değişmiştir.
Kazanılan Derece
Lisans
Kabul Koşulları
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır. Hacettepe Üniversitesinde kayıt kabul işlemleri, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülmekte olup, yönetmelik ve yönergelere ilişkin bilgiye, http://www.oid.hacettepe.edu.tr adresinden ulaşılabilir. Orta öğretimden yüksek öğretime geçişte iki aşamalı bir sınav sistemi uygulanmaktadır. Sınavlar Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilmektedir. Sınavlara ilişkin ayrıntılı bilgiye http://www.osym.gov.tr internet adresinden ulaşılabilir.
Üst Kademeye Geçiş
Yüksek Lisans
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Sınıf öğretmenliği programı mezunları "Sınıf Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Sınıf Öğretmeni olarak atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlarımız dershanelerde, eğitim materyalleri tasarım ve pazarlama, yayın kuruluşları gibi sektörlerde, yayın evlerinde, eğitsel materyal geliştiren işyerlerinde, üniversitelerin akademik kadrolarında görev alabilmektedirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan "Değerlendirme Sistemi" tablolarında ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak Hacettepe Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanır. Daha ayrıntılı bilgiye http://www.oid.hacettepe.edu.tr linkinden ulaşılabilir.



https://bilsis.hacettepe.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=782&lang=tr