Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
ÖSYM Tipi
|
SÖZ
|
Program İçeriği
Anabilim dalımız Yüksek Öğretim Kurumu'nun öğretmen yetiştirme programlarını yeniden düzenlemesi kapsamında 1997-1998 öğretim yılında kurulmuştur. Anabilim dalı lisans düzeyinde yürüttüğü program ile okul öncesi öğretmenleri ve yüksek lisans ve doktora düzeyinde yürüttüğü program ile de araştırmacı ve akademisyenler yetiştirmektedir. Öğretim dili Türkçedir.
Öğrencilerin mezuniyet koşullarını sağlayabilmeleri için, Öğretmenlik Meslek Bilgisi, Alan Eğitimi ve Genel Kültür ders gruplarından olmak üzere toplam 240 AKTS ders almaları gerekmektedir.
|
Tarihçe
Anabilim dalımız Yüksek Öğretim Kurumu'nun öğretmen yetiştirme programlarını yeniden düzenlemesi kapsamında 1997-1998 öğretim yılında kurulmuştur. Anabilim dalı lisans düzeyinde yürüttüğü program ile okul öncesi öğretmenleri ve yüksek lisans ve doktora düzeyinde yürüttüğü program ile de araştırmacı ve akademisyenler yetiştirmektedir. Öğretim dili Türkçedir.
|
Kabul Koşulları
Öğrencilerin kayıt kabul, sınav ve değerlendirme işlemleri Yüksek Öğrenim Kanuna ve bu kanuna dayalı olarak çıkarılan Yüksek Öğretim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine göre yapılmaktadır.
|
Mezuniyet Koşulları
a-Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak.b-4.00 üzerinden en az 2,00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz (KPSS'den gerekli puanı almaları durumunda) Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarında, ilköğretime bağlı anasınıflarında, kurumlara bağlı kreşler ve anaokullarında ve özel kreş ve anaokullarında öğretmen olarak çalışabilmektedir. Mezunlarımız arasında akademik kariyer yapmak isteyenler Okul Öncesi Eğitimi Yüksek Lisans Programı ile lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
Genel kural olarak değerlendirme, her ders için bir ara sınav (%40) ve bir final sınavı (%60) şeklindedir. Bazı derslerde dersi veren öğretim elemanının kararı doğrultusunda ödev, proje ya da seminer gibi alternatif ölçme değerlendirme yöntemlerinden faydalanılmaktadır. Ölçme değerlendirme yöntemlerindeki çeşitlilik sayesinde öğrencilerin bilgi düzeyleri daha nitelikli olarak tespit edilebilmekte ve araştırma yapma konusunda desteklenmektedir.
|
https://bilsis.hacettepe.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=781&lang=tr
|